Avdelingen
Avdelingen vil starte opp i januar, i Hurdal. Ønsker du å utvikle deg som leder innen flere felter i helsesektoren på samme sted? Da er dette arbeidsplassen for deg! Det er tiltenkt 6 brukere med ulikt omsorgsnivå. Brukerne som er tiltenkt boligene, er primært flykninger. Omsorgsnivåene på brukerne vil variere, samt brukernes sykdomstilstand. Brukere vil variere mellom somatiske lidelser, krigsskader, rus og psykiatri. I tillegg til tjenesteyting til brukere, vil det også være tiltenkt oppfølging av pårørende. Avdelingen har egne boliger til brukere, men også pårørende plasser.
- Forventede arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for alle oppgaver som inngår i tjenestetilbudet blir bruker, blir gjennomført
- Personalansvar
- Avdelingsbudsjett og rapportering av avvik
- Overordnet ansvar for avdelingens materielle eiendeler
- Sørge for at avdelingen til enhver tid er rasjonell og hensiktsmessig organisert
- Ivareta og spre kunnskap og holdning om VBOO sin virksomhetsplan
- Markedsføre VBOO
- Sørge for forsvarlig turnusordning etter AML
- Sørge for forsvarlig bemanning tilsvarende 100% til enhver tid
- Innføre instruks fra Daglig leder med stab
- Ansvar for miljøfyrtårn
- Følge opp og delegere ansvarsoppgaver blant ansatte
- Ved tildelt oppdrag forventes det møte med Regionleder, Mottaksleder og Kvalitetsleder, hvor det skal gjennomgås ansvar og oppgaver basert på oppdraget
- Påse at det utarbeides og godkjennes en handlingsplan på bruker senest 3 uker etter at bruker ankommer
- Det skal gjennomføres månedlige internkontroller og kvartalsvis kvalitetskontroller
- Mottaksleder skal, før oppstart av avdelingen, kartlegge ansvarsfordelingen på sine ansatte, og følge opp at disse ansvars områdene blir gjennomført i henhold til tjenestetilbud
- Gjennomføre mottak eller returnering av bruker til hjemland, eller annet botilbud med lavere omsorgsnivå i samråd med ansvarlig sykepleier/vernepleier
- Gjennomføre månedlig kombinert personal-, veiledning og behandlingsmøte. Her skal det gjennomgås avvik, revurdering av rutiner, innspill fra personalet basert på foreslåtte endring- og beslutningsprosesser
- Opprette verneombud og delta i AMU
- Årlig gjennomgang av arbeidsplassforskriften
- Delta på stabsmøte hvr. 14 dag
- Delta på ledermøte ukentlig
- Påse at vernerunder gjennomføres x 3 per år
- Delta på overlapper
- Gjennomføre mål og utviklingssamtale
- Sikre godt tverrfaglig samarbeid mellom kommune- og spesialisthelsetjenesten, bruker og pårørende.
Hva kan vi tilby?
- Bli med på prosessen i å starte en helt ny avdeling
- Lederutviklingskurs
- Trygge kollegaer som kan bistå med nødvendig veiledning
- Et godt arbeidsmiljø hvor det er rom for å uttrykke seg
- Kontinuerlig faglig utvikling ved hjelp av kurs og faste undervisningsdager
- God og kvalitetssikret opplæring med fokus på lederveiledning
- Konkurransedyktig lønn
- Trygge pensjon- og forsikringsordninger
- Sommer- og vinterarrangement
Formell kompetanse
- Bachelor innen helse og sosial (180stp) som sykepleier eller vernepleier
- Relevant videreutdanning innen ledelse, arbeidserfaring kan kompensere
- Førerkort B klasse
- Kjennskap til helsepersonelloven Kap.8 dokumentasjonsplikt
- Kunnskap om pasient- og brukerrettighetsloven
- Kunnskap om AML
- Kjennskap til kvalitetssystem og HMS arbeid
- Kunne kommunisere godt på norsk (C1 grad) og engelsk
- Godkjent politiattest
Uformell kompetanse
- Minimum 5 års ledererfaring innen helse
- Erfaring innen psykiatri og /eller somatikken
- Kjennskap til arbeid med flyktninger, eller har opprinnelig et annet morsmål
- Inneha en omstillingsevne til varierende arbeid
- Bidra til tillit og trygghetsskapende arbeid
- Sørge for et forutsigbart og støttende arbeidsmiljø
- Evne til å kunne ta og stå for egne beslutninger etter bedriftens retningslinjer
- Evne til å beherske utfordrende arbeidsoppgaver
- Evne til å disponere ressurser
- Evne til å delegere oppgaver
- Evne til å tidlig identifisere potensielle konflikter, og løse de på løpende bånd
- Personlig egnethet vektlegges
Rekrutteringsprosessen vil starte i begynnelsen av januar