Vi har ledig stilling som fagleder for lønns-teamet. Felles økonomikontor for kommunene Nord-Odal og Sør-Odal. Vi har  også lønns- og regnskapsansvaret for Odal kirkelige Fellesråd. Kontoret er lokalisert til Nord-Odal rådhus. Kontoret har i dag 12 ansatte. Teamleder har ansvaret for at kommunenes lønn føres etter gjeldende regler samt at, riktig lønn utbetales til rett tid og vil være tillagt faglige ansvaret for teamet. Teamet vil består av 4 ansatte inkludert teamleder på sikt, men i en periode vil det være opp mot 5 ansatte på lønn. Budsjett- og økonomiansvar ligger ikke i stillingen, men det vil være et tett samarbeid og rapportering til økonomileder. I tillegg vil oppfølging, lederstøtte og samarbeid med HR avdelingene i begge kommuner, samt revisjonen ligger innenfor teamleders oppgaver. Det må påregnes fleksibilitet i stillingen ut fra behov og utviklingen i kommunen.
Arbeidstakere tilsettes i Nord-Odal kommune i henhold til lover, reglement og tariffavtale. Prøvetiden er 6 måneder.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver vil blant annet være:
-Ansvaret for lønnsarbeidet for begge kommunene og fellesråd.
-Systemansvar for HRM delen, vi benytter Visma enterprise +
-Tolkning av lover og forskrifter og påse at disse følges.
-Støtte og veiledning overfor ledere og andre i lønnsfaglige spørsmål i begge kommuneorganisasjonene.
-Samarbeid med kommunerevisjon.
-Bidra og påvirke i utviklingsarbeid.

Kvalifikasjoner

  • Du har minimum 3 års utdanning på høyskolenivå med hovedvekt på lønn/ økonomi, lang arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Relevant erfaring, fortrinnsvis innenfor kommunesektoren.
  • Det er en fordel om du har leder/ teamleder erfaring og spesielt innen lønnsarbeid.
  • Du er god til å kommunisere på norsk, både muntlig og skriftlig. Det kreves bestått B2 språktest.
  • Gode samarbeidsevner.

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er fleksibel, nøyaktig og jobber strukturert. Du har god system forståelse, stor arbeidskapasitet og sterkt engasjement i jobben, tillitsskapende og motiverende. Gode leder og kommunikasjonsegenskaper- og samarbeidsevner med kollegaer er viktig. Personlig egnethet vil vektlegges.

Vi tilbyr

Avdelingen du vil jobbe i har et aktivt og godt faglig arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer. Vi tilbyr fleksibel arbeidstid og gode pensjons- og forsikringsordninger. Du vil bli en del av et arbeidsfellesskap med gode muligheter for faglig utvikling. Lønn etter avtale med vekt på erfaring og kvalifikasjoner.

Kontaktinformasjon

Ove Jostein S. Bakken, leder Odal økonomikontor, +47 48997828

Arbeidssted

Herredsvegen 2
2120 SAGSTUA

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune

Referansenr.: 4710926073
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.12.2023