NAV Arbeid og ytelser Innlandet er en enhet i NAV som har ansvaret for store og viktige livsoppholdsytelser. Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid. Vi er tillagt oppgaver knyttet til saksbehandling og utbetaling av arbeidsavklaringspenger, tilleggsstønader, dagpenger og uføretrygd.

Vi har som mål være en moderne og attraktiv arbeidsplass som legger vekt på å oppnå gode resultater til det beste for våre brukere, og utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider. Hos oss vil du bli en del av et arbeidsmiljø med ca. 170 medarbeidere, disse er organisert i 6 fagavdelinger, fordelt på to lokasjoner i Hamar og Kongsvinger.

Vi søker etter personer som liker å jobbe selvstendig og strukturert. Vi har sterke fagmiljøer og er opptatt av å jobbe kontinuerlig med kompetanseutvikling for å løse samfunnsoppdraget vårt på best mulig måte.

Vi har for tiden ledig 2 faste stillinger innenfor fagområdet dagpenger med arbeidssted Kongsvinger.Vi holder til i sentrale kontorlokaler i Kongsvinger, om lag 10 minutters gange fra Kongsvinger stasjon.

Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.

Arbeidsoppgaver

Hva går jobben ut på og ansvarsoppgaver i stillingen:

Hovedoppgaven vil være saksbehandling innenfor folketrygdlovens kapittel 4 – dagpenger under arbeidsløshet.

Som saksbehandler består jobben i å behandle elektronisk innsendte søknader, klager og oppgaver knyttet til dette. Det er ingen fysiske møter med våre brukere, men det vil foregå digital kommunikasjon og via telefon.

Du vil hos oss få mange og spennende oppgaver å løse, hvor vi har NAV sitt samfunnsoppdrag i sentrum.Saksbehandler skal være med å bidra til at enheten leverer resultater i form av å gjøre vedtak av god kvalitet, til rett tid.

Kvalifikasjoner

Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?

Du må ha fullført høyere utdanning, minimum 3-årig godkjent utdanning, tilsvarende bachelorgrad, fortrinnsvis innen juridiske fag, men økonomiske eller samfunnsvitenskapelige fag er også aktuelt.Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT eller HK-dir.Relevant arbeidserfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet.

  • Det er nødvendig med god kommunikasjonsevne på norsk, både skriftlig og muntlig.
  • Du har god digital kompetanse, og er vant med å bruke digitale samhandlingsverktøy og kommunikasjonsplattformer.

Dersom du har erfaring fra saksbehandling i offentlig forvaltning med god forvaltningsrettslig forståelse, så er det en klar fordel.

Vitnemål og attester må lastes opp sammen med søknaden i WebCruiter.Vitnemål kan deles viahttps://www.vitnemalsportalen.no/

Personlige egenskaper

Hva ser vi etter hos deg?

Vi ser etter deg som er beslutningsdyktig og som kan jobbe raskt og effektiv, med god kvalitet i saksbehandlingen.Du må også være opptatt av å skape gode opplevelser for NAV sine brukere, både muntlig og skriftlig.

Vi skal levere på vårt samfunnsoppdrag og det er derfor viktig at du er resultatorientert og tar ansvar for egen læring.Du må trives med en hektisk jobbhverdag i et åpent kontorlandskap, hvor du liker å samarbeide med andre, men du må også like å jobbe selvstendig.

Hos oss skjer det stadige endringer, derfor må du være både omstillingsdyktig og fleksibel.

Vi er opptatt av å ha et godt arbeidsmiljø, og der vil du være en viktig bidragsyter.

Vi tilbyr

Hvorfor skal du velge oss?

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag?Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe medutfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor viktige samfunnsområder.Du får jobbe i et aktivt og kompetent fagmiljø, ogmed store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag. Vi vektlegger også god opplæring for våre nyansatte.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, samt mulighet for å trene litt iarbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag medmuligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vilvi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid nårarbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Er du fortsatt usikker på om du skal søke på denne stillingen? Ta gjerne kontakt med kontaktpersonen vår!

Stillingen lønnes i stillingskode 1408 førstekonsulent lønnsspenn fra kr. 540.500,- til kr. 584.500,- (ltr. 55 – 60). For særlig kvalifiserte søkere vil kode 1434 rådgiver og høyere lønn kunne vurderes.

Hvordan er det å jobbe hos oss – sånn egentlig?

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.