Fysioterapeut/spesialfysioterapeut

Vi ved Ahus Kongsvinger søker deg som er fysioterapeut og trives med vurdering, undersøkelse og behandling av pasienter med ortopediske problemstillinger.

Vi har ledig stilling som fysioterapeut tett knyttet mot ortopedisk poliklinikk og ortopedisk sengepost fra medio mars -25. Her vil du få muligheten til å jobbe i et miljø med høy faglig kompetanse, tett og godt tverrfaglig samarbeid, høyt tempo og varierte arbeidsoppgaver både på lege delegert poliklinikk og ved sengepost. 

Akershus universitetssykehus HF er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke, og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor også et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn. Arbeidsgiver tar forbehold om endring av arbeidssted, arbeidsoppgaver og ansvarsområde ved behov.

Arbeidsoppgaver

  • Delansvar for fysioterapi ved ortopedisk poliklinikk
  • Arbeid på ortopedisk poliklinikk med legedelegerte oppgaver
  • Arbeid på ortopedisk sengepost
  • Arbeid på helg etter rullerende helgevakts ordning, for tiden hver 8. helg – generell fysioterapi i somatikken

Kvalifikasjoner

  • Det kreves norsk autorisasjon som fysioterapeut
  • Erfaring med ortopediske pasienter
  • Fordel med erfaring fra ortopedisk poliklinikk
  • Fordel med videreutdanning/kurs innen ortopedisk fysioterapi
  • Må kunne beherske norsk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Gode systematiske evner, stor arbeidskapasitet og gode samarbeidsevner
  • Ha et ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Positiv, fleksibel og selvstendig
  • Interesse for og evne til tverrfaglig arbeid og samhandling med 1. linjetjenesten

Vi tilbyr

  • Godt arbeidsmiljø og engasjerte medarbeidere
  • Sentral beliggenhet
  • Gode velferdstilbud for ansatte
  • Bedriftsidrettslag med et variert tilbud   
  • Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag
  • Pensjonsordning via PKH
  • Lønn etter overenskomst

 

Kontaktinformasjon

Kent Erik Tronslien, Seksjonsleder, +4799360386

Arbeidssted

Parkvegen 35
2212 Kongsvinger

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Akershus universitetssykehus HF

Referansenr.: 4884440704
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.12.2024

Verksbetjent

Om stillingen

Ved Kriminalomsorgen Innlandet, lokasjon Kongsvinger er det ledig fast stilling som verksbetjent.
Lokasjon Kongsvinger består av avdeling utenlandske innsatte (høy sikkerhet) og avdeling lavere sikkerhet, menn.
Arbeidsdriften på Kongsvinger innehar småindustriverksted, tømring og møbelsnekring. Arbeidsdriften har også ansvaret for vedlikehold av uteområdet, samt enkelt vedlikehold av bygningsmasse. I tillegg har arbeidsdriften butikkutsalg i Kongsvinger sentrum.
Stillingen som verksbetjent er for tiden arbeidsplassert i trevareverkstedet som til tider kombineres med avdelingen for vedproduksjon, begge ved lavere sikkerhet. Trevareproduksjonen produserer i hovedsak store produkter som søppel hus, isolerte og uisolerte boder, rastebord og melkeramper. Trevareproduksjonen produserer også ut ifra bestillinger. Den som ansettes må belage seg på å jobbe ute en del av tiden gjennom hele året.

Snarlig tiltredelse.

 En verksbetjent skal ha evne til å lede opplæring, sysselsetting og oppfølging av innsatte og ta selvstendige beslutninger innen eget arbeidsområde. Verksbetjent skal ha evne til sikkerhetstenkning, grensesetting og konfliktløsning samt være en samtalepartner og veileder for de innsatte, og delta i målrettet faglig kvalifiseringsarbeid med innsatte.

Arbeidsoppgaver

  • lede og delta i opplæring, sysselsetting og oppfølging av innsatte
  • delta i målrettet faglig kvalifiseringsarbeid med innsatte
  • ha evne til sikkerhetstenking, grensesetting og konfliktløsning, samt være en samtalepartner, motivator og veileder for innsatte
  • utføre arbeid og produktutvikling sammen med innsatte
  • utarbeid arbeidsplaner for dag/uke/periode
  • kvalitetssikre produktene og arbeidet
  • fokus på helse, miljø og sikkerhet, inkludert opplæring og dokumentasjon i bruk av verktøy, maskiner og utstyr
  • registrere og dokumentere aktivitet til den enkelte innsatte
  • ha oversikt over materialer og verktøy
  • samarbeide med verksmester ved bestillinger av materialer og varer for salg
  • ta selvstendige beslutninger innen eget arbeidsområde
  • bidra til kontinuerlig forbedringsarbeid
  • bistå med andre arbeidsoppgaver hvor dette er hensiktsmessig

Den ansatte må påregne endringer i ansvars- og arbeidsområde.

Utdanning og erfaring

Du må ha

  • fagbrev som tømrer/møbelsnekker.  Relevant erfaring kan erstatte krav om fagbrev.
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • god kunnskap og erfaring i bruk av IKT – systemer eller verktøy
  • personlig egenskaper i tråd med etatens verdier
  • Førerkort klasse B og T

Det er ønskelig at du har

  • truckførerbevis

Den som ansettes må være villig til å gjennomføre kriminalomsorgens verksbetjent utdanning.

Personlige egenskaper

  • god kommunikasjons-, motivasjons- og samarbeidsevner
  • evne til sikkerhetstenkning
  • evne til å jobbe selvstendig, målrettet og systematisk med de innsattes arbeidshverdag
  • evne til å søke gode løsninger for den enkelte, i samspill med øvrige kollegaer, ledelse og eksterne samarbeidspartnere
  • du må være tålmodig, ansvarsfull og fleksibel og ha evnen til å motivere mennesker i vanskelige livssituasjoner
  • lojalitet og evne til å bidra til et godt arbeidsmiljø
  • gode sosiale egenskaper

Vi tilbyr

  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • godt arbeidsmiljø, trygge ledere og gode kollegaer 
  • stillingen lønnes i stillingskode 0275 verksbetjent i ltr.41 – 57, kr.443 000 – 557 100,- pr. år. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.

Generell informasjon

Ansattes holdninger og verdier skal være i tråd med Kriminalomsorgens verdisyn. Våre verdier er trygghet, åpenhet og nytenking.
Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.  

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.  

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet. 

Arbeidstiden er dagtid.

Prøvetiden er 6 måneder.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til 
avdelingsleder Ola Busterud tlf.992 97 497 eller
fengselsinspektør Elin Heiestad tlf.917 00 974.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken "Søk stillingen" på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20. 

Kommunalsjef helse

Vår nye kommunalsjef helse skal lede arbeidet med å utforme framtidas helsetjenester, i tett samarbeid med engasjerte politikere, innbyggere, ledere og medarbeidere. 

Vi søker en utviklingsorientert og handlekraftig leder, som er opptatt av å involvere og skape samarbeid mot felles mål. Du har god helsefaglig kompetanse, og legger helhetlige analyser og prosesser til grunn for dine vurderinger og beslutninger. Samtidig er du beslutningsdyktig, og evner å skjære gjennom når det er nødvendig for å oppnå framdrift og gode resultater. Vi ønsker oss en kommunalsjef som kan bidra til å skape en gjennomførings- og innovasjonskraft innen helseområdet og i kommunen som helhet, ved å gå i bresjen for økt tverrsektoriell tenkning og handling.

Grue kommune har blitt omtalt som en "usynlig pilotkommune" for framtidas eldreomsorg, fordi kommunen i dag har alderssammensetningen som landsgjennomsnittet får i 2050, og også har betydelige utfordringer i et folkehelseperspektiv. Det er derfor nødvendig å tenke nytt om utforming av tjenestene, noe som også krever digital transformasjon. Kommunalsjefen må arbeide med mål om å effektivisere ressursbruken samtidig som tjenestekvaliteten økes. 

Grue kommune vedtok i 2020 en ny kommuneplan (samfunnsdelen), og har igangsatt et prosjekt for å utforme en ny helse- og mestringsplan. Den nye kommunalsjefen vil få anledning til å være med på å sluttføre denne planen, som er et viktig verktøy for å oppnå målene i kommuneplanen. Samtidig gjennomføres et kommunalt omstillingsprosjekt i perioden 2024-2026 som kommunalsjefen også vil få en sentral rolle i.

Stillingen som kommunalsjef helse opprettes fra 1.1.2025, og vil inngå i kommunedirektørens strategiske ledergruppe. Den strategiske ledelsen skal sammen styrke kommunen sitt utviklingsfokus og gjennomføringskraft, sikre helhetstenkning og økt samordning, samt videreføre samskaping som en sentral strategi for å møte framtidas utfordringer. 

Kommunalsjefen vil ha ansvar for helsestaben, samt overordnet ansvar for enhetene hjemmebaserte tjenester, tilrettelagte tjenester og sykehjem. Nærmeste leder er kommunedirektør. Det inngås lederavtale, som oppdateres årlig i tråd med vedtatte mål og prioriteringer. Kommunalsjefen vil samarbeide tett med et folkevalgt driftsutvalg og lovpålagte råd. 

Utlysning gjøres med forbehold om endelige politiske vedtak i løpet av 2024.

 

Har du spørsmål vedrørende stillingen, ta kontakt med kommunedirektør Ole Frode Mikkelsgård på telefon 99 40 48 90.

 

Alle søknader behandles individuelt og i tråd med lov- og avtaleverk. Aktuelle kandidater innkalles til intervju snarlig etter søknadsfristens utløp. 

Søknader om unntak fra offentlighet vurderes individuelt. Kommunen vil i behandling av slike søknader legge vekt på at dette er en sentral lederstilling av offentlig interesse, og vurdere begrunnelser opp mot dette. Kandidater som ikke innvilges unntak vil bli kontaktet om dette, og få mulighet til å trekke søknaden før offentliggjøring av søkerliste. Det vises for øvrig til offentlighetslova § 25.

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for drift, utvikling og omstilling på rammeområde helse. 
  • Overordnet ledelse av helsestab og enheter på rammeområde helse.
  • Deltakelse i kommunedirektørens strategiske ledergruppe.
  • Forvaltnings-, personal- og økonomiansvar.
  • Samarbeid med folkevalgte organer og råd, herunder utarbeidelse av saksframlegg.
  • Samarbeid med frivillige lag og foreninger, og andre eksterne samarbeidspartnere.
  • Oppfølging av regionalt og interkommunalt samarbeid.
  • Lede delprosjekt innen omstilling på rammeområde helse i perioden 2025-2026.

Kvalifikasjoner

  • Minst treårig høgskoleutdannelse innen relevante fagfelt.
  • Arbeidserfaring innen fagområdet helse og mestring.
  • Digital forståelse og kompetanse, herunder kunnskap om digital transformasjon og velferdsteknologi.
  • Kompetanse innen økonomistyring.
  • God kjennskap til offentlig forvaltning.
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.
  • Lederkompetanse.
  • Erfaring med omstilling og utviklingsprosesser.
  • Personlige egenskaper vil tillegges særlig vekt.

Personlige egenskaper

  • Utviklingsorientert
  • Handlekraftig
  • Beslutningsdyktig
  • Analytisk
  • Strukturert
  • Ansvarsbevisst
  • Samarbeidsorientert
  • Relasjonsbyggende
  • Evne til å formidle budskap godt både muntlig og skriftlig

Vi tilbyr

  • En utrolig spennende stilling for den rette kandidaten.
  • Tillitsbasert ledelse som gir selvstendighet og handlingsrom i stillingen.
  • En god velkomst, i en nyopprettet stilling som er sterkt ønsket både politisk og i alle deler av den administrative organisasjonen. 
  • Et godt arbeidsmiljø, med kollegial støtte i både kommunen og helseledernettverk i regionen.
  • Lederavtale, herunder oppfølging, støtte og kompetanseutvikling etter avtale.
  • Lønn etter avtale.
  • Grue kommune inngår i regjeringens forslag om gjeldssletteordning fra 1.1.2025. Dersom dette blir vedtatt før nyttår vil det innebære sletting av studielån på kr. 25.000,- årlig for de som bor i kommunen og har studielån. 

Kontaktinformasjon

Ole Frode Mikkelsgård, Kommunedirektør, +47 99404890

Arbeidssted

Rådhusplassen 2
2260 Kirkenær

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Grue kommune

Referansenr.: 4887762755
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.12.2024

KIWI Roverud søker etter butikkmedarbeider deltid 30 % – vikariat

Bli en del av det grønne vinnerlaget!

I KIWI er det kunden som er sjefen, og for å gjøre sjefen fornøyd trenger vi Norges blideste og hyggeligste medarbeidere. Er det deg? Har du også en god porsjon konkurranseinstinkt og «stå-på-vilje»? Da må du lese videre. 

Gjennom årene har KIWI vært den soleklare vekstvinneren i det norske dagligvaremarkedet. Nå søker vi deg som vil være med på det grønne vinnerlaget, og bidra til å ta oss videre.

Hver eneste medarbeider er viktig i KIWI og gjennom å gjøre hverandre bedre skal vi vinne kundene.  Som butikkmedarbeider vil du være KIWIs ansikt utad og et viktig bindeledd mellom kunden og kjeden. Ditt bidrag vil være med på å påvirke opplevelsen kundene våre har av KIWI.

 Vi leter etter deg som:

  • Har fylt 18 år
  • Er punktlig og ryddig
  • Har godt humør og en positiv serviceinnstilling
  • Har stor arbeidskapasitet og trives med en hektisk hverdag
  • Er ærlig, ansvarsbevisst og til å stole på

Vi kan tilby:

  • En sosial og trivelig arbeidsplass med masse hyggelige kolleger
  • Grundig opplæring
  • Konkurransedyktig betingelser
  • Spennende utviklingsmuligheter

* I KIWI mener vi at mangfold beriker, og våre medarbeidere skal speile befolkningen. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, alder, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

**Vi gjør oppmerksom på at alle søknader må sendes inn via søknadskjema tilknyttet annonsen, samt at det meste av kommunikasjonen vedrørende stillingen vil skje per e-post.

Bli med i vårt tverrfaglige BPA-team som pendlende BPA eller helsefagarbeider!

Vi tilbyr nå en sjelden og spennende mulighet – pendlerstilling/fast stilling på Vinstra i Nord Fron. 

Trenger du å pendle fra et annet sted i landet? Som ansatt i pendlerstilling vil du ikke ha noen utgifter knyttet til reise eller bosted, og du vil dermed kunne ha et fleksibelt liv. Du vil kunne jobbe intensivt en uke og ha tilsvarende friperioder. Vi har nå ledig en 92% pendlerstilling.

Vi utvider teamet i forbindelse med at jenta vår er på vei over i egen bolig og trenger derfor flere assistenter rundt seg. Ønsker du å gjøre en forskjell i livet til en aktiv 18 år gammel jente, er det deg vi søker. Samtidig kan du nyte flotte turmuligheter, hunder og gårdsliv rett utenfor døren.

Om jenta:

  • Hun sitter i rullestol og trenger hjelp til å leve det livet hun ønsker.
  • Hun bor sammen med familien sin på en gård med dyr, i en tilrettelagt bolig med sine egne hunder.
  • Aktiviteter hun elsker inkluderer fjøsstell, ridning, svømming, sykling, trening, langrennsski, sitski, musikk og sosiale sammenkomster med venner. Hun er akkurat som alle andre ungdommer!

Om jobben:

  • Vi er erfarne arbeidsledere som er vant til å ha mennesker i huset.
  • Vi har ledige faste stillinger i vårt team, bestående av helsefagarbeidere og BPA-         ansatte med ulik utdanning og erfaring.
  • Du vil bidra til kvalitetsutvikling i oppdraget og få faglig utvikling gjennom kurs.
  • Du vil være en aktiv deltaker i det tverrfaglige samarbeidet.
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver.
  • Faglig og personlig utvikling.
  • Arbeidsoppgavene inkluderer personlig stell, hjelp til dagligdagse gjøremål og               sosiale aktiviteter.

Kvalifikasjoner:

  • Søker du stilling som BPA, er det ingen krav om spesifikk utdanning eller tidligere          erfaring, da nødvendig opplæring vil bli gitt.
  • Om du er helsefagarbeider, er godkjent autorisasjon som helsefagarbeider et krav.
  • God norsk kompetanse både skriftlig og muntlig.
  • Førerkort klasse B er nødvendig.
  • Du er pålitelig, fleksibel, ansvarsbevisst og stabil.

Stillingsdetaljer:

  • Ledig fast pendlerstilling på 92% Gjennomsnittlig arbeidstid: 35,5 timer per uke. 
  • Ta kontakt for å få tilsendt turnus
  • Turnus: Dag/kveld/helg. Noe nattarbeid kan forekomme.
  • Helsefagarbeidere følger KS tariffen for helsefagarbeidere.
  • Gode lønnsbetingelser.

Det er en fordel hvis du deler interessene til vedtakseier.

Bli med oss og skap en bedre hverdag for denne unge jenta!

    Vi ønsker at du ser for deg å være personlig assistent over lengre tid.

    Om Ecura

    Ecura er et resultat av flere selskaper som har slått seg sammen for å bygge et kvalitetsorientert norskeid helse- og omsorgsselskap. Vi er i sterk vekst og sysselsetter over 3 500 ansatte fordelt på ulike virksomhetsområder. Våre tjenester omfatter heldøgns tjenester for personer med sammensatte bistandsbehov, veiledningstjenester, brukerstyrt personlig assistanse (BPA), hjemmetjenester samt vikartjenester for helsepersonell. Vi har virksomhet i hele landet.

    Vi er ISO sertifisert både innen miljø, arbeidsmiljø og kvalitet. Som første helseforetak i Norge ble vi også sertifisert for ISO 27001; informasjonssikkerhet i 2020.

    Det er krav om politiattest før tiltredelse.

    Ved å søke på stillingen, aksepterer du at søknad og CV videreformidles til arbeidsleder i ordningen.


    Er du vår nye medarbeider

    Vi søker matglad og engasjert medarbeider til vårt team. Hvis du trives med matlaging og kundeservice, samtidig som du møter hverdagen med ett smil og en positiv holdning, kan dette være jobben for deg!

    Hva vi ser etter

    En positiv innstilling. Erfaring fra kundebehadling, kunnskaper om eller interesse for matlaging. Forståelse for renhold og hygiene. Må være villig til å jobbe annen hver helg og ukedager, både dag og kveld. Du må være over 18 år, god i Norsk både muntlig og skriftlig. En ærlig, pålitelig og en lagspiller som bidrar til vårt team

    Arbeidsoppgaver

    Håndtere kundebehandling, tilberede matretter, renhold

    Vi tilbyr

    Vi tilbyr varierte arbeidsoppgaver, ett hyggelig arbeidsmiljø. Konkurransedyktige betingelser og gode arbeidsvilkår.

    Vil du jobbe med ett av Norges mest moderne vindkraftverk?

    Vi søker etter en ny medarbeider med interesse for vindkraft og fornybar energi.  

    Akershus Energi Vind har avdelingskontor på Sagstua i Nord-Odal kommune, med et lite og dedikert team som jobber tett med Odal Vindkraftverk. Vindkraftverket består av 34 turbiner fordelt på Engerfjellet og Songkjølen, som grenser mot Eidsvoll kommune
    Som drifts- og vedlikeholdsingeniør i vindkraftverket vil du få varierte arbeidsoppgaver, mye lærdom knyttet til fornybar energi og være en del av et positivt og framoverlent arbeidsmiljø.   
      
    Arbeidsoppgaver  
    Daglige oppgaver vil blant annet bestå i å følge opp vedlikeholdsplaner og dokumentasjon, følge opp underleverandører, praktiske oppgaver knyttet til vedlikehold og ettersyn, overvåking av kraftproduksjon og samarbeid på tvers, både internt og eksternt. Følgende arbeidsoppgaver er sentrale: 

    • Bistå med oppfølging av servicekontrakt mot turbinleverandør.   
    • Følge opp driftsparametere og produksjonsdata.   
    • Analyser av SCADA data.  
    • Delta i prosjekter som pågår i vindkraftverket.   
    • Utføre oppgaver knyttet til vedlikehold i vindkraftverket, blant annet droneinspeksjoner og ettersyn.   
    • Bidra til et velfungerende driftsteam.  
    • Sette deg inn i vindkraftteknologi, systemer og prosesser.  

       
    Kvalifikasjoner  

    • Gjerne ingeniør/sivilingeniørutdannelse med elektro eller mekanisk bakgrunn. 
    • Erfaring fra vedlikeholdsarbeid i kraftbransjen.   
    • Erfaring med tallbehandling og analyser er en fordel.
    • Førerkort klasse B.  
    • Beherske norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.   

       
    Personlige egenskaper  

    • Er systematisk og har gode analytiske evner.   
    • Har en positiv og aktiv holdning til HMS.  
    • Er selvstendig, har ansvarsfølelse og gode samarbeidsevner.   
    • Har gode kommunikasjonsevner.   
    • Er praktisk anlagt, men også erfaring med administrativt arbeid.  

     
    Vi tilbyr  

    • Et inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer.  
    • En sentral stilling med gode muligheter for faglig utvikling.  
    • Konkurransedyktige betingelser. 
    • Trenings- og aktivitetsstøtte.
    • Gode forsikringsordninger inkl. helseforsikring.  
    • Firmahytter.

    Arbeidsplassen er på Sagstua i Nord-Odal kommune, men du må være forberedt på at deler av arbeidstiden også kan foregå ved vårt hovedkontor i Lillestrøm samt noe reise til våre øvrige kraftverk.    
     
    Søknadsfristen er 16. desember 2024. Vi vurderer innkomne søknader fortløpende.      
       
    Ronny Solvang i Akershus Energi Vind AS (mobil 918 98 331) eller Even Haug i Aktiv Bemanning Norge AS (Mobil 922 99 440) kan kontaktes for nærmere opplysninger om stillingen.

    Inkludering og mangfold
    Akershus Energi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi søker medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Så langt det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.   
    Er du en spennende kandidat med litt «annerledes-bakgrunn», som vil tilføre vår bedrift framtidsrettet kompetanse, ser vi fram til å høre fra deg.

    Sentrum videregående skole – Undervisningsstilling i elektro og datateknologi

    Beskrivelse

    Sentrum videregående skole har ledig 100 % fast undervisningsstilling innenfor elektrofagene omgående, eller etter avtale.

    Elektroavdelingen består av to Vg1 klasser Elektro og datateknologi, en Vg2 klasse Elenergi og ekom, en Vg2 og Vg3 klasse i automatisering. Undervisningen vil kunne være på alle trinn avhengig av søkers kompetanse.

    Du vil få mulighet til å utvikle et framtidsrettet utdanningstilbud i nært samarbeid med kollegaer og næringsliv.

    Vi søker deg som har

    • relevant praksis 
    • engasjement for yrkesfag og for pedagogisk utviklingsarbeid med elevene i fokus
    • gode samarbeidsevner
    • evne til å bygge tillit og skape gode relasjoner
    • evne til å være en trygg og tydelig klasseleder
    • evne til å se den enkelte elevs behov og tilpasse undervisningen etter det
    • god forståelse for bruk av informasjonsteknologi som arbeidsverktøy
    • gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig
    • førerkort klasse B

    Vi tilbyr

    • en spennende og samfunnsnyttig jobb
    • et godt arbeidsmiljø som vektlegger organisert samarbeid og deling
    • gode rammer, system og rutiner i oppfølgingsarbeidet av elevene
    • et kompetansemiljø med nær tilknytning til næringslivet i regionen
    • lokaler og undervisningsutstyr med høy kvalitet
    • lønn etter gjeldende avtaleverk
    • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

    Om stillingen

    • 100 % fast stilling ledig omgående, eller etter avtale
    • kontakt med aktuelle bedrifter vil være en viktig del av arbeidet
    • arbeidssted Kongsvinger

    Arbeidsoppgaver

    • undervisning i programfag innenfor elektrofag
    • bidra til at elevene får utplassering i bedrift
    • bidra til å utvikle gode relasjoner og nettverk med lokalt næringsliv
    • tilrettelegge undervisningen i tråd med elevenes behov
    • arbeide for et trygt læringsmiljø i klassene/gruppene
    • holde seg kontinuerlig faglig oppdatert
    • delta i skolens ulike samarbeidsorganer/arenaer for elevoppfølging og utvikling
    • bidra i skolens utviklings- og forbedringsarbeid
    • andre oppgaver etter skolens behov

    Kvalifikasjonskrav

    • fagbrev og 2-årig teknisk fagskole eller yrkesfaglærerutdanning/høgskole innen elektro, automasjon eller elektronikk
    • søker med fagbrev innen elektronikk, elektro eller automasjon med minimum 5 års relevant praksis etter bestått fagprøve kan også vurderes. Dette forutsetter gjennomføring av yrkesfaglærerutdanning ved siden av jobb
    • pedagogisk utdanning – søker uten pedagogisk utdanning må gjennomføre dette innen 3 år
    • personlig egnethet vil være en avgjørende faktor ved ansettelse

    Søknad

    Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

    Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

    Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

    Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

    Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

    Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

    Vi ser fram til å motta søknaden din.

    Link til søknadsskjema: Søk her

    Er du helsefagarbeider/hjelpepleier og ønsker å jobbe hos oss? Send oss din CV her! 

    Vil du jobbe på en aktiv indremedisinsk sengepost med et team som spiller hverandre gode hver eneste dag? Frister det med idyllisk friluftsliv, Norges beste golfbane i nærheten og en times reisevei til Oslo rett utenfor døra? Da vil du trives på medisinsk sengepost 1 på Akershus universitetssykehus Kongsvinger.

    Medisinsk sengepost 1 plassert i 3. etasje ved Ahus Kongsvinger. Vi er en indremedisinsk sengepost med 29 senger, hvor vi tar imot øyeblikkelig-hjelp-pasienter innenfor fagområdene lunge, infeksjon/hematologi, hjerte, endokrinologi. Hos oss har ansatte en helsefremmende turnus med arbeid hver tredje helg, i tillegg til fagdager hver 12. uke i turnus. Sengeposten praktiserer teamsykepleie-modellen.

    Helsefagarbeidere/hjelpepleiere kan etter kurs og sertifisering gjøre sykepleieoppgaver som å legge PVK, kateterisering av kvinner, sårstell og henge opp klare væsker.

    Nå har vi ledig:

    • 1 x 100 % fast stilling

    Hvis dette har vekket din interesse for oss, klikk her for å lese mer!

    Verdt å merke seg før du søker:
    Vi verdsetter din lidenskap, kompetanse og erfaring høyere enn din evne til å skrive et søknadsbrev. Har du en godt utfylt CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen, er det fint om du legger den ved og sender til oss. Du trenger derfor ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.

    Akershus universitetssykehus HF er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke, og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor også et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn. Arbeidsgiver tar forbehold om endring av arbeidssted, arbeidsoppgaver og ansvarsområde ved behov.

    Arbeidsoppgaver

    • Medansvar for pasienter, herunder stell og pleie, evalueringer og vurderinger av pasienter og matservering
    • Dokumentasjon i våre elektroniske systemer (DIPS / DIPS Arena og Metavision)

    Kvalifikasjoner

    • Har gyldig norsk autorisasjon som helsefagarbeider/hjelpepleier 
    • Erfaring fra spesialisthelsetjenesten, men det er ikke et krav

    Personlige egenskaper

    • Behersker norsk, både muntlig og skriftlig 
    • Er lojal ovenfor lokale føringer, prosedyrer og andre bestemmelser
    • Samarbeider godt i team og kan jobbe selvstendig

    Vi tilbyr

    • Opplæringsperiode fordelt på dag-, kveld-, og nattevakter slik at du blir trygg i din rolle 
    • Etter kurs og sertifisering kan du utføre sykepleieprosedyrer som å legge PVK, kateterisering (kvinner) og henge opp klare væsker
    • Sentral beliggenhet med gode kollektivtransport (buss og tog)
    • Som ansatt ved Ahus vil du spille en nøkkelrolle i å løse vårt viktige samfunnsoppdrag!
    • Hos oss setter vi stor pris på både din trivsel og ditt engasjement – både på jobb og i fritiden. Hos oss får du tilgang til et rikt og variert kultur- og fritidstilbud som gir deg muligheten til å koble av, ha det gøy og bygge fellesskap på tvers av avdelinger.
    • Vårt bedriftsidrettslag byr på et bredt spekter av innendørs og utendørs aktiviteter som fremmer trivsel og samhold. I tillegg kan du delta i kor, revygruppe, eller benytte deg av våre ferieleiligheter, hytter og en rekke andre spennende kulturtilbud, rabatter og fordeler.
    • Som ansatt kan du leie bolig av Ahus Kongsvinger. Boligene varierer i størrelse fra 1-roms til 4- roms leiligheter i blokker, rekkehus og småhus. 
    • Les mer om alle våre tilbud for våre ansatte her: www.ahus.no/om-oss/ansatte

    Kontaktinformasjon

    Tea Marie Sørlie, Seksjonsleder medisinsk sengepost 1, +47 952 80 659

    Arbeidssted

    Parkvegen 35
    2212 Kongsvinger

    Nøkkelinformasjon:

    Arbeidsgiver: Akershus universitetssykehus HF

    Referansenr.: 4887878350
    Stillingsprosent: 100%
    Fast
    Søknadsfrist: 29.11.2024

    Er du sykepleierstudent med interesse for indremedisin og vil skaffe deg sykehuserfaring? Send oss en enkel søknad! 

    Vil du jobbe på en aktiv indremedisinsk sengepost med et team som spiller hverandre gode hver eneste dag? Frister det med idyllisk friluftsliv, Norges beste golfbane i nærheten og en times reisevei til Oslo rett utenfor døra? Da vil du trives på medisinsk sengeområde på Akershus universitetssykehus Kongsvinger.

    Medisinsk sengepost 1 og 2 er plassert i 3. og 4. etasje ved Ahus Kongsvinger. Dette er indremedisinske sengeposter med 29 (3. etasje) og 22 (4. etasje) senger, hvor vi tar imot øyeblikkelig-hjelp-pasienter innenfor fagområdene lunge, infeksjon/hematologi, hjerte, endokrinologi, slag og generell indremedisin. Vi har helsefremmende turnus med arbeid hver tredje helg, i tillegg til fagdager hver 12. uke i turnus. Begge sengepostene praktiserer teamsykepleie-modellen. Medisinsk sengepost 2 har slagenhet med slagsykepleier tilstede mandag – fredag.

    De medisinske sengepostene er i stadig utvikling og vi er alltid interessert i kompetente medarbeidere! Nå skal vi i tillegg øke med 5 nye senger ved medisinsk sengepost 2, noe som gjør at vi ønsker oss flere medarbeidere som vil være menneskelig nær og faglig sterk! 

    • 6 x 20 % fast stilling med arbeid hver tredje helg

    Ønsker du en annen stillingsprosent enn 20 %/utlyst så er vi åpne for dialog.
    Gjerne spesifiser i søknaden hvilken sengepost du søker deg til. 

    Hvis dette har vekket din interesse kan du klikke her for å bli bedre kjent med Ahus Kongsvinger!

    Verdt å merke seg før du søker:
    Vi verdsetter din lidenskap, kompetanse og erfaring høyere enn din evne til å skrive et søknadsbrev. Har du en godt utfylt CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen, er det fint om du legger den ved og sender til oss. Du trenger derfor ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.

    Akershus universitetssykehus HF er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke, og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor også et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn. Arbeidsgiver tar forbehold om endring av arbeidssted, arbeidsoppgaver og ansvarsområde ved behov.

    Arbeidsoppgaver

    • Ansvar for pleie og stell, forberedelser til undersøkelser og systematiske observasjoner
    • Dokumentasjon i våre elektroniske systemer (DIPS / DIPS Arena og Metavision)

    Kvalifikasjoner

    • Sykepleierstudent med bestått eksamen i anatomi, fysiologi og biokjemi

    Personlige egenskaper

    • Behersker norsk, skriftlig og muntlig
    • Samarbeider godt i team og er trygg i selvstendig, pasientrettet arbeid
    • En indre driv til å utvikle seg og få økt kompetanse

    Personlig egnethet vil bli vektlagt i ansettelsesprosessen.

    Vi tilbyr

    • Et opplæringsprogram hvor du får dag-, kveld- og nattevakter slik at du blir trygg i rollen din som sykepleierstudent hos oss
    • Etter kursing vil det være mulig å utføre relevante sykepleieprosedyrer (legge PVK, henge opp klare væsker, kateterisering av kvinne)
    • Sentral beliggenhet i Kongsvinger med gode forbindelser til kollektivtransport (buss og tog)
    • Gode velferdstilbud for ansatte
    • Sykehuset disponerer boliger 
    • Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud    
    • Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag 

    Kontaktinformasjon

    Tea Marie Sørlie, Seksjonsleder medisinsk sengepost 1, +47 952 80 659, tea.marie.sorlie@ahus.no
    Kjersti Ruud, Kst. seksjonsleder medisinsk sengepost 2, +47 905 85 397, kjersti.ruud2@ahus.no

    Arbeidssted

    Parkvegen 35
    2212 Kongsvinger

    Nøkkelinformasjon:

    Arbeidsgiver: Akershus universitetssykehus HF

    Referansenr.: 4884009721
    Stillingsprosent: 20%
    Fast
    Søknadsfrist: 04.12.2024