Helsefagarbeider 

Vil du være med å utvikle helse og mestring i Kongsvinger kommune?

Enhet for institusjonstjenester består av tre sykehjem; Roverudhjemmet, Langelanghjemmet og Skyrud sykehjem. Roverudhjemmet har inntil 55 sykehjemsplasser inndelt i følgende avdelinger; tre demens-, to somatisk- og en KAD/korttidsavdeling.

En av våre ansatte går av med pensjon og det er ledig 100% fast stilling ved somatisk langtidsavdeling. 

Vårt mål er at pasientene skal få mulighet til å opprettholde sine ressurser og være delaktig i eget liv til tross for sykdom, samt ha en aktiv og meningsfull tilværelse i fellesskap med andre. Vi søker deg som vil være med på å imøtekomme dette sammen med engasjerte sykepleiere, helsefagarbeidere og pleiemedhjelpere. Du vil ha avdelingsleder som nærmeste leder.

Arbeidsoppgaver

  • Utøvende helsehjelp i tråd med gjeldende krav til lovverk og kvalitet
  • Kartlegging, igangsetting og gjennomføring av tiltak med vekt på brukermedvirkning og mestring
  • Veilede, undervise og informere pasienter, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisert helsefagarbeider 
  • Relevant praksiserfaring er en fordel
  • Generelt gode IKT- ferdigheter og vilje til å lære aktuelle fag systemer
  • Gode norsk kunnskaper, både skriftlig og muntlig 
  • Relevant videreutdanning er ønskelig, men ikke et krav

Personlige egenskaper

  • Faglig dyktig
  • Gode samarbeidsevner
  • Pålitelig og har høy arbeidskapasitet
  • Tydelig og målrettet
  • Omstillingsorientert
  • Gode kommunikasjonsevner som fremmer tillit

Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

  • Fast ordning med faglig veiledning etter behov
  • Faglig utfordringer i et inspirerende og støttende arbeidsmiljø
  • Mulighet for relevant kompetanseutvikling
  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Annet

  • Gyldig politiattest framlegges før tiltredelse

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort.  Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.
Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

For å unngå at mailutveksling mellom kommunen og søker havner i søppelkassen, ber vi om at du vurderer å lagre vår adresse i din kontaktliste. Det vil fungere som et godkjentstempel på at vår mail til deg ikke er spam. 

Kontaktinformasjon

Amalie Madshus, Avdelingsleder , 45312124
Mary Synnøve Kordahl, Enhetsleder, 40408326

Arbeidssted

John Ruuds veg 5
2216 Roverud

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune

Referansenr.: 4738589077
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.01.2024

Rehabiliteringskoordinator/saks-behandler 

Åsnes kommune, avdeling for koordinering, fag og forvaltning (KFF) har ledig stilling som rehabiliteringskoordinator/saksbehandler, fast 80% og 20% vikariat med mulighet for fast ansettelse i 100 %. Stillingen er ledig fra dags dato.

De kommunale helse– og omsorgstjenestene er i vekst. For sektoren vår gir det et stadig større ansvar og en viktigere rolle i å koordinere og bidra til at innbyggere får en større bevissthet om eget ansvar i å sørge for egenomsorg, hensiktsmessig bolig, benytte hjelpemidler, teknologiske muligheter og frivillige omsorgsressurser. Tjenestene utfordres til å finne nye løsninger og utvikle seg for å møte fremtidens helse- og omsorgstjenester som vil komme av endring blant annet av demografi. Avdeling for koordinering, fag og forvaltning har en sentral funksjon i å bidra til denne omstillingen for å innrette tjenesteordningen i henhold til samfunnsutviklingen.

Brukermedvirkning, rettsikkerhet, likebehandling og forvaltning av kommunens ressurser er sentralt. Kommunene har hverdagsmestring i fokus og vil legge til rette for størst mulig grad av egenomsorg/selvhjelp hos den enkelte. Koordinering, fag og forvaltning er en avdeling organisert i stab, direkte underlagt sektorleder helse, omsorg og velferd.

 

Arbeidsoppgaver

KFF har til sammen 10,10 årsverk og er tverrfaglig sammensatt. Demenskoordinator, kreftkoordinator, koordinator for rus, avhengighet og psykiske lidelser, koordinator for velferdsteknologi og boligsosialkoordinator er også tilknyttet til vårt kontor sammen med 5 saksbehandlere. Det vektlegges tverrfaglig kompetanse inn i avdelingen.
 
Rehabiliteringskoordinator:
Skal veilede og være delaktig i utvikling av hverdagsrehabiliteringsteamet og ha det overordnede ansvar for rehabilitering/habiliteringstilbudet i kommunen. Skal bidra med koordinering og oppfølging av tjenester, samt ha ansvaret for systemadministrasjon og opplæring i Visma Flyt Samspill med tanke på registrering av koordinatorer for individuell plan (IP) inkludert tildeling av barnekoordinator. Opplæring/oppfølging av IP-koordinatorer. Veilede og bistå innbyggerne til å være mest mulig mestrende og selvhjulpne.
 
Saksbehandler:
Skal ivareta rollen som rettsforvalter og saksbehandle etter lov om helse- og omsorgstjenester, primært til brukere med behov for tilrettelagte tjenester hvor fokuset vil være opplæring og habilitering. Dette innebærer hjemmebesøk, kartlegge, vurdere og avklare bistandsbehovet, saksbehandle og fatte enkeltvedtak, herunder også behandle klager. Stillingen innebærer tett dialog med ulike tjenester i kommunen, spesialisthelsetjenesten samt tverrfaglig samarbeid både internt og eksternt.
 

Kvalifikasjoner

– Autorisasjon som ergoterapeut eller fysioterapeut med erfaring fra kommunal helse –og omsorgstjeneste
– Annen 3-årig helse og/eller sosialfaglig utdanning med videreutdanning innen fagfeltet kan vurderes
– Generell kompetanse i håndtering av data er en nødvendighet
Det er en fordel om du:
– Har videreutdanning innen helserett
– Har kunnskap innen rehabilitering, habilitering, miljøarbeid, tilrettelagte tjenester og individuell plan
– Har erfaring med skriftlig saksbehandling etter gjeldende lovverk
– Har god kjennskap til kommunale tjenester
– Har svært gode kommunikasjonsevner, herunder god norsk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

– Kjennetegnes ved at du trives med mye ansvar, som over tid håndterer høyt tempo, er engasjert og har omstillingsevne
– Er strukturert og ryddig
– Har evner til å jobbe etter planer og har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
– Ser løsninger og muligheter innenfor gitte rammer og kan samarbeide om dette både med brukere, pårørende, spesialisthelsetjenesten, frivillige og – interesseorganisasjoner
– Er en tydelig fagperson som kan jobbe selvstendig og i team
– Tar initiativ og har god gjennomføringsevne
– Er opptatt av å skape et godt samarbeidsklima og bidrar til dette
– Har førerkort klasse B og disponerer egen bil
– Personlig egnethet vektlegges
 

Vi tilbyr

Vi kan tilby en aktiv hverdag med nye utfordringer og gode kollegaer å dele de med. Et hyggelig arbeidsmiljø med trygge, dyktige og svært engasjerte medarbeidere. Som ansatt i Åsnes kommune inngår medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge, hvor det også er mulighet for gunstig boliglån og gode forsikringsordninger.

Kontaktinformasjon

Line Therese Engebretsen, Avdelingsleder, 96944472, LineTherese.Engebretsen@asnes.kommune.no

Arbeidssted

Rådhusgata 1
2270 FLISA

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Åsnes kommune

Referansenr.: 4743297467
Stillingsprosent: 80%
Fast
Søknadsfrist: 07.01.2024

Vi søker dedikerte og pålitelige renholdsoperatører!

Du vil ha ansvar for å opprettholde høy standard på renholdet og holde orden i våre lokaler.

Vaskeri- og renholdsavdelingen har driftsansvaret for kommunes vaskeri- og renholdsoppgaver og utfører renholdsoppgaver på alle kommunale formålsbygg i tråd med NS INSTA 800. Avdelingen er underlagt Kongsvinger Kommunale Eiendomsenhet (KKE) og organisert i team bestående av 2 til 8 renholdere. Hvert team har et geografisk avgrenset område der de har ansvar for renhold av kommunale bygg som ligger innenfor dette området. 

Vi har ledig to faste stillinger og et vikariat.

Arbeidsoppgaver

  • Utføre renhold etter gjeldene renholdsplan og NS INSTA 800
  • Utføre daglig vedlikehold og ettersyn av renholdsmaskiner og -utstyr
  • Bestille varer

Kvalifikasjoner

  • Relevant fagbrev
  • Relevant erfaring fra renholdsfaget kan kompenseres for manglende fagbrev
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

  • Serviceinnstilt
  • Gode samarbeidsevner og evne til å jobbe i team
  • Fleksibel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Personlige egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

  • Funksjonelle renholdsmaskiner og  hensiktsmessig renholdsutstyr
  • Gode renholdsplaner med fokus på kvalitetskrav
  • Godt arbeidsmiljø 
  • Dagarbeidstid
  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Annet

  • Politiattest må framlegges før tiltredelse
  • Snarlig tiltredelse 
  • Enheten har leasingbiler, men det må påregnes å bruke egen bil i tjenesten

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort.  Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

Kontaktinformasjon

May Britt Olsson, Avdelingsleder, 474 83 524

Arbeidssted

Schüsslersveg 2
2211 Kongsvinger

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune

Referansenr.: 4742066636
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 07.01.2024

Helsefagarbeider 

Vil du være med å utvikle helse og mestring i Kongsvinger kommune?

Enhet for institusjonstjenester består av tre sykehjem; Roverudhjemmet, Langelanghjemmet og Skyrud sykehjem. Roverudhjemmet har inntil 55 sykehjemsplasser inndelt i følgende avdelinger; tre demens-, to somatisk- og en KAD/korttidsavdeling.

En av våre ansatte går av med pensjon og det er ledig 100% fast stilling ved somatisk langtidsavdeling. 

Vårt mål er at pasientene skal få mulighet til å opprettholde sine ressurser og være delaktig i eget liv til tross for sykdom, samt ha en aktiv og meningsfull tilværelse i fellesskap med andre. Vi søker deg som vil være med på å imøtekomme dette sammen med engasjerte sykepleiere, helsefagarbeidere og pleiemedhjelpere. Du vil ha avdelingsleder som nærmeste leder.

Arbeidsoppgaver

  • Utøvende helsehjelp i tråd med gjeldende krav til lovverk og kvalitet
  • Kartlegging, igangsetting og gjennomføring av tiltak med vekt på brukermedvirkning og mestring
  • Veilede, undervise og informere pasienter, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisert helsefagarbeider 
  • Relevant praksiserfaring er en fordel
  • Generelt gode IKT- ferdigheter og vilje til å lære aktuelle fag systemer
  • Gode norsk kunnskaper, både skriftlig og muntlig 
  • Relevant videreutdanning er ønskelig, men ikke et krav

Personlige egenskaper

  • Faglig dyktig
  • Gode samarbeidsevner
  • Pålitelig og har høy arbeidskapasitet
  • Tydelig og målrettet
  • Omstillingsorientert
  • Gode kommunikasjonsevner som fremmer tillit

Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

  • Fast ordning med faglig veiledning etter behov
  • Faglig utfordringer i et inspirerende og støttende arbeidsmiljø
  • Mulighet for relevant kompetanseutvikling
  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Annet

  • Gyldig politiattest framlegges før tiltredelse

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort.  Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.
Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

For å unngå at mailutveksling mellom kommunen og søker havner i søppelkassen, ber vi om at du vurderer å lagre vår adresse i din kontaktliste. Det vil fungere som et godkjentstempel på at vår mail til deg ikke er spam. 

Kontaktinformasjon

Amalie Madshus, Avdelingsleder , 45312124
Mary Synnøve Kordahl, Enhetsleder, 40408326

Arbeidssted

John Ruuds veg 5
2216 Roverud

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune

Referansenr.: 4738589077
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.01.2024

Rehabiliteringskoordinator/saks-behandler 

Åsnes kommune, avdeling for koordinering, fag og forvaltning (KFF) har ledig stilling som rehabiliteringskoordinator/saksbehandler, fast 80% og 20% vikariat med mulighet for fast ansettelse i 100 %. Stillingen er ledig fra dags dato.

De kommunale helse– og omsorgstjenestene er i vekst. For sektoren vår gir det et stadig større ansvar og en viktigere rolle i å koordinere og bidra til at innbyggere får en større bevissthet om eget ansvar i å sørge for egenomsorg, hensiktsmessig bolig, benytte hjelpemidler, teknologiske muligheter og frivillige omsorgsressurser. Tjenestene utfordres til å finne nye løsninger og utvikle seg for å møte fremtidens helse- og omsorgstjenester som vil komme av endring blant annet av demografi. Avdeling for koordinering, fag og forvaltning har en sentral funksjon i å bidra til denne omstillingen for å innrette tjenesteordningen i henhold til samfunnsutviklingen.

Brukermedvirkning, rettsikkerhet, likebehandling og forvaltning av kommunens ressurser er sentralt. Kommunene har hverdagsmestring i fokus og vil legge til rette for størst mulig grad av egenomsorg/selvhjelp hos den enkelte. Koordinering, fag og forvaltning er en avdeling organisert i stab, direkte underlagt sektorleder helse, omsorg og velferd.

 

Arbeidsoppgaver

KFF har til sammen 10,10 årsverk og er tverrfaglig sammensatt. Demenskoordinator, kreftkoordinator, koordinator for rus, avhengighet og psykiske lidelser, koordinator for velferdsteknologi og boligsosialkoordinator er også tilknyttet til vårt kontor sammen med 5 saksbehandlere. Det vektlegges tverrfaglig kompetanse inn i avdelingen.
 
Rehabiliteringskoordinator:
Skal veilede og være delaktig i utvikling av hverdagsrehabiliteringsteamet og ha det overordnede ansvar for rehabilitering/habiliteringstilbudet i kommunen. Skal bidra med koordinering og oppfølging av tjenester, samt ha ansvaret for systemadministrasjon og opplæring i Visma Flyt Samspill med tanke på registrering av koordinatorer for individuell plan (IP) inkludert tildeling av barnekoordinator. Opplæring/oppfølging av IP-koordinatorer. Veilede og bistå innbyggerne til å være mest mulig mestrende og selvhjulpne.
 
Saksbehandler:
Skal ivareta rollen som rettsforvalter og saksbehandle etter lov om helse- og omsorgstjenester, primært til brukere med behov for tilrettelagte tjenester hvor fokuset vil være opplæring og habilitering. Dette innebærer hjemmebesøk, kartlegge, vurdere og avklare bistandsbehovet, saksbehandle og fatte enkeltvedtak, herunder også behandle klager. Stillingen innebærer tett dialog med ulike tjenester i kommunen, spesialisthelsetjenesten samt tverrfaglig samarbeid både internt og eksternt.
 

Kvalifikasjoner

– Autorisasjon som ergoterapeut eller fysioterapeut med erfaring fra kommunal helse –og omsorgstjeneste
– Annen 3-årig helse og/eller sosialfaglig utdanning med videreutdanning innen fagfeltet kan vurderes
– Generell kompetanse i håndtering av data er en nødvendighet
Det er en fordel om du:
– Har videreutdanning innen helserett
– Har kunnskap innen rehabilitering, habilitering, miljøarbeid, tilrettelagte tjenester og individuell plan
– Har erfaring med skriftlig saksbehandling etter gjeldende lovverk
– Har god kjennskap til kommunale tjenester
– Har svært gode kommunikasjonsevner, herunder god norsk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

– Kjennetegnes ved at du trives med mye ansvar, som over tid håndterer høyt tempo, er engasjert og har omstillingsevne
– Er strukturert og ryddig
– Har evner til å jobbe etter planer og har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
– Ser løsninger og muligheter innenfor gitte rammer og kan samarbeide om dette både med brukere, pårørende, spesialisthelsetjenesten, frivillige og – interesseorganisasjoner
– Er en tydelig fagperson som kan jobbe selvstendig og i team
– Tar initiativ og har god gjennomføringsevne
– Er opptatt av å skape et godt samarbeidsklima og bidrar til dette
– Har førerkort klasse B og disponerer egen bil
– Personlig egnethet vektlegges
 

Vi tilbyr

Vi kan tilby en aktiv hverdag med nye utfordringer og gode kollegaer å dele de med. Et hyggelig arbeidsmiljø med trygge, dyktige og svært engasjerte medarbeidere. Som ansatt i Åsnes kommune inngår medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge, hvor det også er mulighet for gunstig boliglån og gode forsikringsordninger.

Kontaktinformasjon

Line Therese Engebretsen, Avdelingsleder, 96944472, LineTherese.Engebretsen@asnes.kommune.no

Arbeidssted

Rådhusgata 1
2270 FLISA

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Åsnes kommune

Referansenr.: 4743297467
Stillingsprosent: 80%
Fast
Søknadsfrist: 07.01.2024

Vi søker dedikerte og pålitelige renholdsoperatører!

Du vil ha ansvar for å opprettholde høy standard på renholdet og holde orden i våre lokaler.

Vaskeri- og renholdsavdelingen har driftsansvaret for kommunes vaskeri- og renholdsoppgaver og utfører renholdsoppgaver på alle kommunale formålsbygg i tråd med NS INSTA 800. Avdelingen er underlagt Kongsvinger Kommunale Eiendomsenhet (KKE) og organisert i team bestående av 2 til 8 renholdere. Hvert team har et geografisk avgrenset område der de har ansvar for renhold av kommunale bygg som ligger innenfor dette området. 

Vi har ledig to faste stillinger og et vikariat.

Arbeidsoppgaver

  • Utføre renhold etter gjeldene renholdsplan og NS INSTA 800
  • Utføre daglig vedlikehold og ettersyn av renholdsmaskiner og -utstyr
  • Bestille varer

Kvalifikasjoner

  • Relevant fagbrev
  • Relevant erfaring fra renholdsfaget kan kompenseres for manglende fagbrev
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

  • Serviceinnstilt
  • Gode samarbeidsevner og evne til å jobbe i team
  • Fleksibel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Personlige egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

  • Funksjonelle renholdsmaskiner og  hensiktsmessig renholdsutstyr
  • Gode renholdsplaner med fokus på kvalitetskrav
  • Godt arbeidsmiljø 
  • Dagarbeidstid
  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Annet

  • Politiattest må framlegges før tiltredelse
  • Snarlig tiltredelse 
  • Enheten har leasingbiler, men det må påregnes å bruke egen bil i tjenesten

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort.  Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

Kontaktinformasjon

May Britt Olsson, Avdelingsleder, 474 83 524

Arbeidssted

Schüsslersveg 2
2211 Kongsvinger

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune

Referansenr.: 4742066636
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 07.01.2024

Helsefagarbeider 

Vil du være med å utvikle helse og mestring i Kongsvinger kommune?

Enhet for institusjonstjenester består av tre sykehjem; Roverudhjemmet, Langelanghjemmet og Skyrud sykehjem. Roverudhjemmet har inntil 55 sykehjemsplasser inndelt i følgende avdelinger; tre demens-, to somatisk- og en KAD/korttidsavdeling.

En av våre ansatte går av med pensjon og det er ledig 100% fast stilling ved somatisk langtidsavdeling. 

Vårt mål er at pasientene skal få mulighet til å opprettholde sine ressurser og være delaktig i eget liv til tross for sykdom, samt ha en aktiv og meningsfull tilværelse i fellesskap med andre. Vi søker deg som vil være med på å imøtekomme dette sammen med engasjerte sykepleiere, helsefagarbeidere og pleiemedhjelpere. Du vil ha avdelingsleder som nærmeste leder.

Arbeidsoppgaver

  • Utøvende helsehjelp i tråd med gjeldende krav til lovverk og kvalitet
  • Kartlegging, igangsetting og gjennomføring av tiltak med vekt på brukermedvirkning og mestring
  • Veilede, undervise og informere pasienter, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisert helsefagarbeider 
  • Relevant praksiserfaring er en fordel
  • Generelt gode IKT- ferdigheter og vilje til å lære aktuelle fag systemer
  • Gode norsk kunnskaper, både skriftlig og muntlig 
  • Relevant videreutdanning er ønskelig, men ikke et krav

Personlige egenskaper

  • Faglig dyktig
  • Gode samarbeidsevner
  • Pålitelig og har høy arbeidskapasitet
  • Tydelig og målrettet
  • Omstillingsorientert
  • Gode kommunikasjonsevner som fremmer tillit

Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

  • Fast ordning med faglig veiledning etter behov
  • Faglig utfordringer i et inspirerende og støttende arbeidsmiljø
  • Mulighet for relevant kompetanseutvikling
  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Annet

  • Gyldig politiattest framlegges før tiltredelse

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort.  Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.
Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

For å unngå at mailutveksling mellom kommunen og søker havner i søppelkassen, ber vi om at du vurderer å lagre vår adresse i din kontaktliste. Det vil fungere som et godkjentstempel på at vår mail til deg ikke er spam. 

Kontaktinformasjon

Amalie Madshus, Avdelingsleder , 45312124
Mary Synnøve Kordahl, Enhetsleder, 40408326

Arbeidssted

John Ruuds veg 5
2216 Roverud

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune

Referansenr.: 4738589077
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.01.2024

Rehabiliteringskoordinator/saks-behandler 

Åsnes kommune, avdeling for koordinering, fag og forvaltning (KFF) har ledig stilling som rehabiliteringskoordinator/saksbehandler, fast 80% og 20% vikariat med mulighet for fast ansettelse i 100 %. Stillingen er ledig fra dags dato.

De kommunale helse– og omsorgstjenestene er i vekst. For sektoren vår gir det et stadig større ansvar og en viktigere rolle i å koordinere og bidra til at innbyggere får en større bevissthet om eget ansvar i å sørge for egenomsorg, hensiktsmessig bolig, benytte hjelpemidler, teknologiske muligheter og frivillige omsorgsressurser. Tjenestene utfordres til å finne nye løsninger og utvikle seg for å møte fremtidens helse- og omsorgstjenester som vil komme av endring blant annet av demografi. Avdeling for koordinering, fag og forvaltning har en sentral funksjon i å bidra til denne omstillingen for å innrette tjenesteordningen i henhold til samfunnsutviklingen.

Brukermedvirkning, rettsikkerhet, likebehandling og forvaltning av kommunens ressurser er sentralt. Kommunene har hverdagsmestring i fokus og vil legge til rette for størst mulig grad av egenomsorg/selvhjelp hos den enkelte. Koordinering, fag og forvaltning er en avdeling organisert i stab, direkte underlagt sektorleder helse, omsorg og velferd.

 

Arbeidsoppgaver

KFF har til sammen 10,10 årsverk og er tverrfaglig sammensatt. Demenskoordinator, kreftkoordinator, koordinator for rus, avhengighet og psykiske lidelser, koordinator for velferdsteknologi og boligsosialkoordinator er også tilknyttet til vårt kontor sammen med 5 saksbehandlere. Det vektlegges tverrfaglig kompetanse inn i avdelingen.
 
Rehabiliteringskoordinator:
Skal veilede og være delaktig i utvikling av hverdagsrehabiliteringsteamet og ha det overordnede ansvar for rehabilitering/habiliteringstilbudet i kommunen. Skal bidra med koordinering og oppfølging av tjenester, samt ha ansvaret for systemadministrasjon og opplæring i Visma Flyt Samspill med tanke på registrering av koordinatorer for individuell plan (IP) inkludert tildeling av barnekoordinator. Opplæring/oppfølging av IP-koordinatorer. Veilede og bistå innbyggerne til å være mest mulig mestrende og selvhjulpne.
 
Saksbehandler:
Skal ivareta rollen som rettsforvalter og saksbehandle etter lov om helse- og omsorgstjenester, primært til brukere med behov for tilrettelagte tjenester hvor fokuset vil være opplæring og habilitering. Dette innebærer hjemmebesøk, kartlegge, vurdere og avklare bistandsbehovet, saksbehandle og fatte enkeltvedtak, herunder også behandle klager. Stillingen innebærer tett dialog med ulike tjenester i kommunen, spesialisthelsetjenesten samt tverrfaglig samarbeid både internt og eksternt.
 

Kvalifikasjoner

– Autorisasjon som ergoterapeut eller fysioterapeut med erfaring fra kommunal helse –og omsorgstjeneste
– Annen 3-årig helse og/eller sosialfaglig utdanning med videreutdanning innen fagfeltet kan vurderes
– Generell kompetanse i håndtering av data er en nødvendighet
Det er en fordel om du:
– Har videreutdanning innen helserett
– Har kunnskap innen rehabilitering, habilitering, miljøarbeid, tilrettelagte tjenester og individuell plan
– Har erfaring med skriftlig saksbehandling etter gjeldende lovverk
– Har god kjennskap til kommunale tjenester
– Har svært gode kommunikasjonsevner, herunder god norsk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

– Kjennetegnes ved at du trives med mye ansvar, som over tid håndterer høyt tempo, er engasjert og har omstillingsevne
– Er strukturert og ryddig
– Har evner til å jobbe etter planer og har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
– Ser løsninger og muligheter innenfor gitte rammer og kan samarbeide om dette både med brukere, pårørende, spesialisthelsetjenesten, frivillige og – interesseorganisasjoner
– Er en tydelig fagperson som kan jobbe selvstendig og i team
– Tar initiativ og har god gjennomføringsevne
– Er opptatt av å skape et godt samarbeidsklima og bidrar til dette
– Har førerkort klasse B og disponerer egen bil
– Personlig egnethet vektlegges
 

Vi tilbyr

Vi kan tilby en aktiv hverdag med nye utfordringer og gode kollegaer å dele de med. Et hyggelig arbeidsmiljø med trygge, dyktige og svært engasjerte medarbeidere. Som ansatt i Åsnes kommune inngår medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge, hvor det også er mulighet for gunstig boliglån og gode forsikringsordninger.

Kontaktinformasjon

Line Therese Engebretsen, Avdelingsleder, 96944472, LineTherese.Engebretsen@asnes.kommune.no

Arbeidssted

Rådhusgata 1
2270 FLISA

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Åsnes kommune

Referansenr.: 4743297467
Stillingsprosent: 80%
Fast
Søknadsfrist: 07.01.2024

Vi søker dedikerte og pålitelige renholdsoperatører!

Du vil ha ansvar for å opprettholde høy standard på renholdet og holde orden i våre lokaler.

Vaskeri- og renholdsavdelingen har driftsansvaret for kommunes vaskeri- og renholdsoppgaver og utfører renholdsoppgaver på alle kommunale formålsbygg i tråd med NS INSTA 800. Avdelingen er underlagt Kongsvinger Kommunale Eiendomsenhet (KKE) og organisert i team bestående av 2 til 8 renholdere. Hvert team har et geografisk avgrenset område der de har ansvar for renhold av kommunale bygg som ligger innenfor dette området. 

Vi har ledig to faste stillinger og et vikariat.

Arbeidsoppgaver

  • Utføre renhold etter gjeldene renholdsplan og NS INSTA 800
  • Utføre daglig vedlikehold og ettersyn av renholdsmaskiner og -utstyr
  • Bestille varer

Kvalifikasjoner

  • Relevant fagbrev
  • Relevant erfaring fra renholdsfaget kan kompenseres for manglende fagbrev
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

  • Serviceinnstilt
  • Gode samarbeidsevner og evne til å jobbe i team
  • Fleksibel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Personlige egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

  • Funksjonelle renholdsmaskiner og  hensiktsmessig renholdsutstyr
  • Gode renholdsplaner med fokus på kvalitetskrav
  • Godt arbeidsmiljø 
  • Dagarbeidstid
  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Annet

  • Politiattest må framlegges før tiltredelse
  • Snarlig tiltredelse 
  • Enheten har leasingbiler, men det må påregnes å bruke egen bil i tjenesten

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort.  Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

Kontaktinformasjon

May Britt Olsson, Avdelingsleder, 474 83 524

Arbeidssted

Schüsslersveg 2
2211 Kongsvinger

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune

Referansenr.: 4742066636
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 07.01.2024

Helsefagarbeider 

Vil du være med å utvikle helse og mestring i Kongsvinger kommune?

Enhet for institusjonstjenester består av tre sykehjem; Roverudhjemmet, Langelanghjemmet og Skyrud sykehjem. Roverudhjemmet har inntil 55 sykehjemsplasser inndelt i følgende avdelinger; tre demens-, to somatisk- og en KAD/korttidsavdeling.

En av våre ansatte går av med pensjon og det er ledig 100% fast stilling ved somatisk langtidsavdeling. 

Vårt mål er at pasientene skal få mulighet til å opprettholde sine ressurser og være delaktig i eget liv til tross for sykdom, samt ha en aktiv og meningsfull tilværelse i fellesskap med andre. Vi søker deg som vil være med på å imøtekomme dette sammen med engasjerte sykepleiere, helsefagarbeidere og pleiemedhjelpere. Du vil ha avdelingsleder som nærmeste leder.

Arbeidsoppgaver

  • Utøvende helsehjelp i tråd med gjeldende krav til lovverk og kvalitet
  • Kartlegging, igangsetting og gjennomføring av tiltak med vekt på brukermedvirkning og mestring
  • Veilede, undervise og informere pasienter, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisert helsefagarbeider 
  • Relevant praksiserfaring er en fordel
  • Generelt gode IKT- ferdigheter og vilje til å lære aktuelle fag systemer
  • Gode norsk kunnskaper, både skriftlig og muntlig 
  • Relevant videreutdanning er ønskelig, men ikke et krav

Personlige egenskaper

  • Faglig dyktig
  • Gode samarbeidsevner
  • Pålitelig og har høy arbeidskapasitet
  • Tydelig og målrettet
  • Omstillingsorientert
  • Gode kommunikasjonsevner som fremmer tillit

Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

  • Fast ordning med faglig veiledning etter behov
  • Faglig utfordringer i et inspirerende og støttende arbeidsmiljø
  • Mulighet for relevant kompetanseutvikling
  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Annet

  • Gyldig politiattest framlegges før tiltredelse

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort.  Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.
Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

For å unngå at mailutveksling mellom kommunen og søker havner i søppelkassen, ber vi om at du vurderer å lagre vår adresse i din kontaktliste. Det vil fungere som et godkjentstempel på at vår mail til deg ikke er spam. 

Kontaktinformasjon

Amalie Madshus, Avdelingsleder , 45312124
Mary Synnøve Kordahl, Enhetsleder, 40408326

Arbeidssted

John Ruuds veg 5
2216 Roverud

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune

Referansenr.: 4738589077
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.01.2024