Tjenestekontoret for helse og mestring er kommunens koordinerende enhet, samt forvaltningsorgan for søknader innen helse- og omsorgstjenester. Enheten koordinerer og tildeler tjenester i tråd med kommunens strategi ved å fremme mestring hos innbyggere og fatter vedtak i tett samarbeid med tjenesteytende enheter. Det jobbes etter "hjemme-best perspektivet" der det tilrettelegges for hverdagsmestring og at innbyggerne skal kunne klare seg lengst mulig i egen bolig.

Stillingen vil i hovedsak omfatte saksbehandlingsoppgaver innen helse- og omsorgstjenester til hjemmeboende og institusjonstjenester. 

Vi søker deg som er selvstendig, motivert og har relevant helsefaglig kompetanse til å jobbe med saksbehandling etter helse- og omsorgstjenesteloven. 

Arbeidsoppgaver

  • Utrede behov for tjenester, sikre pasient- og brukerrettigheter og fatte vedtak i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven
  • Bidra til å sikre helhetlig tilbud til personer med behov for sosiale, psykososiale eller medisinsk habilitering og rehabilitering
  • Samarbeide med spesialisthelsetjenesten, fastleger og tjenesteytende enheter
  • Gi informasjon og veiledning til søkere, pårørende og kollegaer/samarbeidsparter
  • Være en pådriver for å sikre god tverrfaglig og enhetlig samordning i utvikling av helhetlige og målrettede tjenestetilbud

Kvalifikasjoner

  • Treårig relevant høgskoleutdanning innen helsefag
  • Relevant arbeidserfaring innen helse- og omsorgstjenester
  • Erfaring og kompetanse med saksbehandling vektlegges
  • Videreutdanning inne forvaltningsrett/saksbehandling er en fordel
  • Gode kommunikasjons- og veiledningsferdigheter – skriftlig og muntlig
  • God forståelse av samhandling og oppgavefordeling hos de ulike områdene og enhetene i kommunen
  • Gode digitale ferdigheter
  • Førerkort klasse B 

Personlige egenskaper

  • Har høy grad av selvstendighet, samarbeidsevne og fleksibilitet
  • Strukturert og viser initiativ
  • Evner å jobbe i team
  • Mestrer en variert og hektisk arbeidshverdag
  • Positiv til utvikling og forandring

Personlig egnethet vektlegges særskilt 

Vi tilbyr

  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende lov- og avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Egen kantine
  • Fleksibel arbeidstidsordning

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke. 

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju. 

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

Kontaktinformasjon

Martin Eggum Pøyhønen, Konstituert Enhetsleder, 47695796

Arbeidssted

Rådhusplassen 3
2212 Kongsvinger

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune

Referansenr.: 4881117211
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.11.2024